Εκπαιδευτικά Νέα

Δείτε Live τι καιρό κάνει σε κάθε γωνιά του πλανήτη!

 

Ένας νέος διαδραστικός 3D χάρτης παρέχει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο τι καιρό κάνει σε όλο τον πλανήτη!

Το μόνο που χρειάζεται κανείς είναι να εστιάσει σε όποια περιοχή επιθυμεί και να επιλέξει ποιες καιρικές συνθήκες θέλει να εμφανίζονται στην οθόνη (συννεφιά, βροχόπτωση κλπ, ακόμα και τροπικές καταιγίδες).

Διαδραστικός 3D χάρτης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

«Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε.»

 

Υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.


Αθήνα (Ίδρυμα Ευγενίδου), 22 & 23 Νοεμβρίου 2014

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 250 εργασίες εκπαιδευτικών (εισηγήσεις, σύντομες 

ανακοινώσεις, διδακτικά σενάρια με χρήση Τ.ΠΕ., ηλεκτρονικές εισηγήσεις,

αναρτημένες ανακοινώσεις),

2 αυτόνομες συνεδρίες [Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες του 21ου Αιώνα: Mobile Learning (Κινητή Μάθηση) Augmented Reality

παυξημένη Πραγματικότητα)] + [παρουσίαση βραβευμένων εργασιών χρήσης Τ.Ε.Π. στην τάξη -

στο σχετικό διαγωνισμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου], καθώς και παρουσιάσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

 

Το συνέδριο αφορά:


Εκπαιδευτικούς Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κάθε ειδικότητας, Φοιτητές,

Μεταπτυχιακούς Φοιτητές, Υποψήφιους Διδάκτορες, Επιστήμονες των παιδαγωγικών, φίλους της εκπαίδευσης.

 

Πληροφορίες στο δικτυακό τόπο:  http://synedrio.edu.gr

 

Το Πρόγραμμα Συνεδρίου:          http://synedrio.edu.gr/programma.pdf

 

 

Πληκτρολογώντας τη διεύθυνση του σπιτιού σας θα δείτε έναν λεπτομερή 3D real χάρτη

και θα μεταφερθείτε διαδικτυακά έξω από την πόρτα του σπιτιού σας!

εφαρμογή

12ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ φωτο  Πανεπιτήμιο Λευκωσίας

12o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ

 

 

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

 

 

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας σε συνεργασία με τη Σχολή Επιστημών Αγωγής του

Πανεπιστημίου Λευκωσίας διοργανώνει κύκλο επιμορφωτικών διημερίδων με θέμα:

 

«Αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης και προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο και στην οικογένεια».

 

Οι επιμορφωτικές διημερίδες απευθύνονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συνδιοργανώνονται με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας και τελούν υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας.

Η πρώτη διημερίδα θα διεξαχθεί την Παρασκευή 6 και το Σάββατο 7 Ιουνίου 2014 στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας.

 

 

Ο Διευθυντής του Σχολείου

Δρ. Χρίστος Β. Μαρκαντώνης

 

 

  Αφίσα

Δελτίο Τύπου

Πρόγραμμα

Αίτηση Συμμετοχής

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε πως μειώνεται η παιδική ευφυία στο μισό με τη σχολική εκπαίδευση


Rodson

Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο έχουν ευφυία ως προς τον δείκτη αποκλίνουσας σκέψης σε ποσοστό που φτάνει το 98%.

Με την συνεχή εκπαίδευση πάνω σε συγκεκριμένα πρότυπα βασισμένa σε καταστροφική μεθοδολογία ο δείκτης αυτός ευφυίας μειώνεται στο 50%.


Ο Σερ Κεν Ρόμπινσον κάνει πρόταση για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να γαλουχεί (αντί να υπονομεύει) τη δημιουργικότητα....

 

AfissaΗ Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Φθιώτιδας διοργανώνουν Επιστημονική Διημερίδα με θέμα: «Ζητήματα Παιδείας και Εκπαίδευσης σε περίοδο κρίσης», στις 9 και 10 Απριλίου, στο Εργατικό Κέντρο Λαμίας.

Διαβάστε περισσότερα: Επιστημονική Διημερίδα: «Ζητήματα Παιδείας και Εκπαίδευσης σε περίοδο κρίσης»

13-3-2014 ypovrixia poliΟ αρχαίος οικισμός του 2800 π.Χ, έχει διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση
Η εικόνα της υποβρύχιας πολιτείας που βλέπετε, δεν είναι σε κάποια εξωτική περιοχή της λατινικής Αμερικής αλλά δίπλα μας.

Στην Ελαφόνησο, κοντά στο Παυλοπέτρι και ο αρχαίος οικισμός του 2800 π.Χ, έχει διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση. Το νερό προφύλαξε από το χρόνο και την ανθρώπινη παρέμβαση, τα περισσότερα από τα κτίσματα.

Το εντυπωσιακό είναι, ότι βρίσκεται μόλις 4 μέτρα κάτω από τη θάλασσα και ο καθένας μας θα μπορούσε να τα «επισκεφθεί». Ευδιάκριτα είναι τα βυθισμένα διώροφα σπίτια με τους κήπους, οι ναοί, το νεκροταφείο και το λιμάνι.

Ως τώρα έχουν εντοπιστεί 15 κτίρια με τουλάχιστον 12 δωμάτια το καθένα καθώς και ένα πολύπλοκο σύστημα διαχείρισης των υδάτων με κανάλια και σωλήνες νερού. Αγάλματα, μεγάλοι πήλινοι αμφορείς, εργαλεία και άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης βρίσκονται διάσπαρτα στο βυθό, σε μια έκταση 9 στρεμμάτων Διάσπαρτα, σε όλη την έκταση της πόλης υπάρχουν αγάλματα, μεγάλοι πήλινοι αμφορείς, εργαλεία και άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης.

Συνολικά καταλαμβάνει μια έκταση περίπου 9 στρεμμάτων και μάλλον είναι η παλαιότερη βυθισμένη πόλη στον κόσμο.

Οι επιστήμονες πιθανολογούν ότι η πόλη καταποντίστηκε από σεισμό 8 ρίχτερ, γύρω στο 1.000 π.Χ ενώ άλλοι μετατοπίζουν το γεγονός στο 375μ.Χ.

                                          

 

Τα Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής

Από το δικτυακό τόπο της ομαδας  του Παιδαγωγικού Τμήματος δημοτικης Εκπαίδευσης Φλώρινας  του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίαςπου με την καθοδήγηση του καθηγητή Χαράλαμπου Λεμονίδη, εργάζεται για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας των Μαθηματικών.

     Τα Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής    δείτε το βίντεο                                            /                     

romaΤο 12ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας σε συνεργασία με το Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας

 

διοργανώνει και τη φετινή χρονιά
επιμορφωτικά σεμινάρια
στα πλαίσια του προγράμματος "Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά"

 

Σας παραθέτουμε το πρόγραμμα
της πρώτης επιμορφωτικής συνάντησης:

Η πρώτη μας επιμορφωτική συνάντηση που θα λάβει χώρα την Τρίτη 4/3/2014
από τις 16.00μ.μ. έως τις 20.00 μ.μ.
στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας (Αμπλιανίτη 20-22,Λαμία),
προστίθεται ακόμα ένα βιωματικό εργαστήριο.

Οι θεματικές ενότητες της πρώτης αυτής συνάντησης είναι οι εξής:

 

1.  Τ. Ρηγοπούλου Σχολική Σύμβουλος ,ε.τ. και Επιστημονικός    
      Συνεργάτης του Προγράμματος.                     
     "γραπτός λόγος"  από την πρόταση ... στο κείμενο.


2.  Στ. Βγαγκές, Δάσκαλος- Εμψυχωτής Θεατρικού Παιχνιδιού.
                                  Με το παιχνίδι των ρόλων προσεγγίζουμε «ΤΟ ΑΛΛΟ».


3.    Χατζηγεωργίου Ελένη, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια.
 Βιωματικό Εργαστήρι Χορορυθμικής για Δασκάλους  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, «Δόμηση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών με στόχο την ομαλή λειτουργία της τάξης και την βελτίωση της ετοιμότητας για μάθηση»

Πανευρωπαϊκή έρευνα σε σχολεία σχετικά με την εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση εδώ

 

2014.02.28 erevna ICTΣτη δημοσιότητα δόθηκε η πανευρωπαϊκή έρευνα σε σχολεία σχετικά με την εισαγωγή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση(ΤΠΕ) . Η έρευνα με τίτλο: “Survey of Schools:ICT in ekpaid.plirofEducation” πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ε.Ε. και είναι προϊόν συνεργασίας του European Schoolnet και του τμήματος Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Λιέγης . Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 190.000 μαθητές, εκπαιδευτικοί και Δ/ντές εκπαίδευσης, τα έτη 2011 και 2012 σε 31 χώρες (27 χώρες Ε.Ε., Κροατία, Ισλανδία, Νορβηγία και Τουρκία).

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Σύμφωνα με αυτά, υπάρχουν μεταξύ τριών και εφτά (3-7) μαθητές ανά υπολογιστή στην Ε.Ε. Περισσότερο από 90% των μαθητών διασυνδέονται με το Ιντερνετ με broadband συνδέσεις, σε ταχύτητες που κυμαίνονται μεταξύ 2 και 30 Mbps. Οι δραστικοί πίνακες υπάρχουν σα σχολεία, αλλά η καθιέρωσή τους δεν είναι διαδεδομένη, καθώς χρησιμοποιείται ένας διαδραστικός ανά 100 μαθητές. Ταυτόχρονα, η έρευνα υπολογίζει ότι οι μαθητές που θητεύουν σε σχολεία με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού (ταχύτητα διασύνδεσης:10Mbps και άνω, ύπαρξη διαδραστικού πίνακα κτλ) παρουσιάζουν υψηλότερους βαθμούς· παρόλα αυτά, οι διαφορές τέτοιων σχολείων ανά την Ε.Ε. είναι πολύ μεγάλες.

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν εξοικειωθεί με τη διδασκαλία και τη μάθηση των ΤΠΕ, αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιούν ΤΠΕ πρώτιστα για την προετοιμασία της διδασκαλίας τους. Μόνο λίγοι τα χρησιμοποιούν – ακόμα σε περιορισμένο βαθμό – για να συνεργαστούν και να εκπαιδεύσουν τους μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, και ακόμη λιγότεροι για να επικοινωνούν με τους γονείς ή για να ρυθμίσουν την ισορροπία των εργασιών των μαθητών στο σχολείο και στο σπίτι, με νέους τρόπους. Τα πορίσματα της έρευνας αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι σίγουροι για τη χρήση των ΤΠΕ, θετικοί για τις επιπτώσεις των ΤΠΕ στην εκπαίδευση των μαθητών και οργανώνουν πιο συχνά δραστηριότητες που βασίζονται στις ΤΠΕ από ό, τι στο παρελθόν. Το κάνουν οι περισσότεροι όταν είναι στα σχολεία, με εύκολη πρόσβαση στον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, αλλά επίσης, πιο συχνά, ακόμη και όταν είναι σε σχολεία με χαμηλό εξοπλισμό, σε αντίθεση με τους καθηγητές με έλλειψη εμπιστοσύνης, που δεν είναι θετικοί ως προς τις ΤΠΕ, ακόμη και σε σχολεία με υψηλή παροχή εξοπλισμού και εύκολη πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε προγράμματα κατάρτισης στις ΤΠΕ για τη διδασκαλία και τη μάθηση (teaching and learning-T & L) είναι σπάνια υποχρεωτική. Σε επίπεδο ΕΕ, μόνο περίπου το 25-30% των μαθητών διδάσκονται από εκπαιδευτικούς για τους οποίους η κατάρτιση στις ΤΠΕ είναι υποχρεωτική. Αυτό φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την όρεξη των δασκάλων που ενδιαφέρονται για τη χρήση των ΤΠΕ, καθώς η πλειοψηφία από αυτούς επιλέγουν να αναπτύξουν δεξιότητες ΤΠΕ στο δικό τους ελεύθερο χρόνο. Είναι ενδιαφέρον, ότι περίπου το 70% των μαθητών σε όλες τις τάξεις, διδάσκονται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε προσωπική μάθηση σχετικά με τις ΤΠΕ στο ελεύθερό τους χρόνο. Ταυτόχρονα, δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι, σε όλες τις χώρες, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις επαγγελματικές και εκπαιδευτικές τους ικανότητες σε σχέση με τη χρήση των social media. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν αυτοπεποίθηση στη χρήση των ΤΠΕ, τόσο περισσότερο συμμετέχουν σε επαγγελματικές

Κατά μέσο όρο σε επίπεδο Ε.Ε., οι μαθητές βασίζονται σε δραστηριότητες ΤΠΕ μεταξύ αρκετές φορές το μήνα και ποτέ ή σχεδόν ποτέ. Οι ψηφιακοί πόροι, όπως το λογισμικό ασκήσεων, online τεστ και κουίζ, εργαλεία καταγραφής δεδομένων, προσομοιώσεις σε υπολογιστή, κλπ. εξακολουθούν να είναι πολύ σπάνια χρησιμοποιούμενες από τους μαθητές στη διάρκεια των μαθημάτων. Οι ΤΠΕ δραστηριότητες των μαθητών στο σπίτι που σχετίζονται με τη μάθηση, είναι πιο συχνές σε σύγκριση με τις ΤΠΕ στο σχολείο.

Σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο, οι μαθητές δηλώνουν ένα αρκετά υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης στη χρήση του Διαδικτύου με ασφάλεια και χαμηλότερο στη χρήση των social media. Είναι ενδιαφέρον, ότι οι μαθητές δηλώνουν ότι έχουν μεγάλη πρόσβαση και χρήση των ΤΠΕ στο σχολείο, ενώ αναφέρουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις επιχειρησιακές δεξιότητες ΤΠΕ στο σπίτι, όπως τη χρήση τους των social media και την ικανότητα τους να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με ασφάλεια και υπευθυνότητα.

Επίσης, περίπου το 75% των μαθητών σε όλες τις τάξεις, διδάσκονται από έμπειρους καθηγητές με περισσότερα από 4 έτη στη χρήση των ΤΠΕ στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί με λιγότερο από ένα έτος εμπειρίας σε ΤΠΕ είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Η χρήση των ΤΠΕ για την προετοιμασία της διδασκαλίας είναι η πιο κοινή, ενώ το 30-45% των μαθητών που διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν ΤΠΕ στην παρούσα φάση κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα, ή τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Όσον αφορά την Ελλάδα, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν 16 μαθητές ανά υπολογιστή, πολύ πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. που είναι 7 μαθητές ανά υπολογιστή. Οι περισσότεροι μαθητές ανά Η/Υ είναι στην Τουρκία (σσ 20) ενώ οι λιγότεροι στη Δανία με 3 μαθητές ανά υπολογιστή. Σε άλλη μέτρηση, οι υπολογιστές στην Ελλάδα βρίσκονται σε ποσοστό περίπου με 70% σε εργαστήριο, 15% στην αίθουσα διδασκαλίας και το υπόλοιπο 10% μοιράζεται σε βιβλιοθήκες ή άλλα μέρη. Ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος είναι 58% σε εργαστήριο, περίπου 30% στις τάξεις και 7% σε βιβλιοθήκες.

Η πρόσβαση σε διαδραστικούς πίνακες είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της έρευνας. Ειδικότερα, η πρόσβαση σε διαδραστικούς πίνακες εξαιρετικά χαμηλή στην Ελλάδα, με 1 διαδραστικό πίνακα ανά 500 μαθητές, πολύ μακριά από το μέσο όρο της Ε.Ε με 1 διαδραστικό πίνακα ανά 111 μαθητές. Η Μάλτα κατέχει την πρωτιά με ένα διαδραστικό πίνακα ανά 18 μόλις μαθητές. Αντίστοιχα και τα νούμερα όσων αφορά τους projectors, με ένα projector ανά 100 μαθητές, όταν ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ένας projector ανά 67 μαθητές.Η πλειονότητα των ελληνικών σχολείων συνδέεται με το Διαδίκτυο σε ταχύτητες από 5-10Mbps, ενώ μόλις το 5% δεν έχει broadband σύνδεση, επίδοση μάλλον θετική για τη χώρα, αφού ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 8%.

Επιπρόσθετα και σε απόλυτες τιμές, το 86% των ευρωπαίων μαθητών διδάσκονται σε σχολεία τα οποία έχουν ιστοσελίδα, όμως η Ελλάδα, η Πολωνία και η Τουρκία εμφανίζουν τα χαμηλότερα ποσοστά.

Σε επίπεδο εκπαιδευτικών, το 43% των Ελλήνων καθηγητών χρησιμοποιεί τουλάχιστον 25% ΤΠΕ στην εκπαίδευση, 14 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ταυτόχρονα, 64% χρησιμοποιούν τους σχολικούς υπολογιστές (desktop, laptop) για εκπαιδευτικούς σκοπούς στα ελληνικά σχολεία. Παρόλα αυτά, το 14% των ελληνόπουλων δε χρησιμοποίησε καθόλου Η/Υ στο περασμένο διδακτικό έτος, επίδοση που συγκαταλέγεται στις χαμηλότερες πανευρωπαϊκά, ενώ 31% των μαθητών της Φινλανδίας δε χρησιμοποίησαν υπολογιστή.

Πηγή:European Commission


Υποκατηγορίες

Ενας στους τρεις μαθητές θύμα εκφοβισμού -Σοκαριστικά στοιχεία από το υπουργείο Παιδείας

2014.02.21 bullyingΑνησυχητικές διαστάσεις έχει λάβει πλέον το φαινόμενο του εκφοβισμού- γνωστό διεθνώς ως bullying- στα ελληνικά σχολεία. Ενας στους τρεις μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει πέσει θύμα τέτοιας συμπεριφοράς, ενώ ένας στους δύο μαθητές έχει υπάρξει μάρτυρας σε ανάλογα περιστατικά.

Επειτα από έρευνα που έγινε σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας δείχνουν πως το 10% των μαθητών πέφτει θύμα επιθετικής παρενόχλησης από άλλα παιδιά, την ώρα που το 5% του μαθητικού πληθυσμού είναι θύτες, με τα αγόρια να είναι πιο επιθετικά, καθώς η εμπλοκή τους σε περιστατικά βίας είναι 3 προς 1 έναντι των κοριτσιών.

Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση στα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού με ποσοστό 31,98%, ενώ πρώτη είναι η Λιθουανία σε ποσοστό 51,65%, δεύτερη η Εσθονία με 50,20%, τρίτη η Βουλγαρία με 34,66%, πέμπτη η Λετονία με 25,21% και έκτη η Ιταλία με 15,09%, σύμφωνα με έρευνα του «Χαμόγελου του Παιδιού» σε έξι χώρες.

Τα περιστατικά κυμαίνονται από λεκτική και σωματική βία, έως επικοινωνία στο διαδίκτυο με απειλητικό περιεχόμενο και υβριστικά SMS, όπως αναφέρει το «Πρώτο Θέμα». Την έξαρση του φαινομένου σημειώνει και το Ερευνητική Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας, το οποίο σε έρευνα διαπίστωσε πως το 8,5% των εφήβων αναφέρουν ότι υφίστανται σχολικό εκφοβισμό τουλάχιστον 2 με 3 φορές το μήνα, ενώ 1 στους 6 (15,8%) ότι εκφοβίζουν οι ίδιοι άλλους με την ίδια συχνότητα.

Πηγή: iefimerida.g